Om HSK / Klubben / Generalforsamling 2020

2) Valg af stemmetællere
- Thor Abildgaard og Marianne Bendixen

3) Bestyrelsens beretning for det forløbne år til godkendelse
- Formandens beretning blev godkendt.

4) Forelæggelse af revideret regnskab og status for det forløbne år til godkendelse
- Regnskabet blev godkendt.

5) Fastsættelse af kontingent
- Kontingentet fortsætter uændret.

6) Behandling af indkomne forslag. Forslag skal skriftligt sendes til formanden senest d. 09. august 2020 kl. 12.00.
- Ingen forslag.

7) Valg af kasserer (vælges for to år)
- På valg er Gert Bergstein, der er villig til genvalg og blev valgt.

8) Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (vælges for to år)
- På valg er Mikkel Schmidt, der er villig til genvalg og blev valgt.

9) Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen (vælges for et år)
- Helle Bergstein, der er villig til genvalg og blev valgt.
- Anette Paetau, der er villig til genvalg og blev valgt.

10) Valg af 1 revisorer (vælges for et år)
- Karina Leed, der er villig til genvalg og blev valgt.

11) Eventuelt

Formandens beretning 2019

d. 16.08.2020

Den forgangne sæson i Horsens rulleskøjteklub begyndte d. 06. januar 2019 og har været kendetegnet ved, en del arrangementer.

Vi lagde hårdt fra start, da vi deltog i Horsens Kommune og Sport Horsens uddeling af Horsens Kommunes idrætspriser i Forum Horsens d. 29. januar 2019.
Vi havde fået lov til, at optræde ude i foyeren inde vi skulle ind til uddelingerne. Nikita Paetau Nilsson var indstillet for sin flotte DM-titel og hun blev fejret med blomster af borgmesteren. Herudover var Molly Folke Bendstrup indstillet til talentprisen, som hun desværre ikke vandt og jeg som en overraskelse, var indstillet til årets idrætsleder i Horsens Kommune. Før jeg fik set mig om, stod jeg med titlen, som årets idrætsleder skrevet ind på rygraden. Tak til Anette Paetau, Hanne Halse og Gert Bergstein for jeres flotte stykke arbejde med indstillingerne.

Ikke nok med, at Hanne og Anette havde gang i indstillinger til idrætspriser, så arbejdede de to også på højtryk for, at søge sponsorater til glæde for klubben. De havde sendt en ansøgning om, at få tildelt et jubilæumslegat fra Sparekassen Kronjylland på 5.000 kr. Dette legat vandt vi og vi fik det tildelt i februar 2019. Legatet blev brugt til indkøb af to par rulleskøjter.

Den. 02-03. marts 2019 deltog nogle af klubbens løbere i FRISK CUP i Frederikssund. Her fik vi hhv. 3 bronzemedaljer, to sølvmedaljer og en guldmedalje.

Vi afholdte den.9-10 marts 2019 træningsweekend i Søvindhallen for vores løbere i klubben. Vi havde inviteret Claudia, hendes mand, Bjørn og Annelora fra vores venskabsklub i Berlin til, at komme og være en del af træningsweekenden. Der var udarbejdet en træningsplan og Claudia stod for træningen af løberne. Vi havde booket nogle værelser hos Søvind kro, hvor vores tyske venner kunne overnatte.
Vi sluttede træningsweekenden af med en Fastelavnsfest, hvor løberne var klædt ud og klar til, at slå katten af tønden. Der blev fejret en kattekonge og dronning, spist nogle fastelavnsboller og hygget. Det var et godt arrangement, som vi havde fået etableret med tyskerne og vi håber selvfølgelig på mange flere af denne slags fremadrettet.

Den. 05-07 april 2019 deltog vi i SRK CUP i Smørum. Det resulterede i 1 guldmedalje og 2 bronzemedaljer.

Endelig kom vores årlige Berlintur den. 29 maj til den. 02 juni 2019. Denne gang blev vi en stor folk, som skulle afsted. Der var i alt 15 løbere, herudover var der trænere, forældre og søskende med på turen. Dermed slog vi rekord i antal tilmeldte til vores årlige tur, da vi i alt blev 41 personer. Vi drog afsted i flere biler og havde en god onsdag aften med en omgang fællesspisning inden der for alvor stod træning på skemaet dagene efter. Løberne knoklede og der var træthed, at se i de fleste løbere, da vi kom til den sidste træningsdag. Dog kom vi helskindet igennem uden nogle brækkede arme osv. Alt i alt en rigtig god tur samt et stort deltagerantal.

Da vi kommer retur til Danmark, ventede der et DM/LM i Smørum den. 15-16 juni 2019. Her endte vi med 3 bronzemedaljer, 1 sølvmedalje og 3 guldmedaljer.

Vi slutter forårssæsonen af med en sæsonafslutning den. 23 juni 2019. Forældre og børn var inviteret i hallen for, at se løberne vise, hvad de havde lært i løbet af sæsonen. Løberne fik et diplom med på vejen, for deres deltagelse i sæsonafslutningen. Til sidst fik trænere og hjælpetrænere en lille gave, som tak for hjælpen med træningen.
Derudover skulle der overrækkes en Vandre og flidspokal. Vandrepokalen gik til Mathilde Juhl Abildgaard og flidspokalen til Alberte Dyrberg Leed. Nikita Paetau Nilsson og Ida Stabell, som havde pokalerne forrige år, fik hver en lille pokal med hjem til minde.

Efterårssæsonen startede den. 11. august 2019 og i denne weekend skete der noget stort for klubben. Klubben fik udtaget 3 løbere til minitruppen på Landsholdet og klubben har nu sammenlagt 3 løbere på minitruppen og 1 løber på landsholdet. Dette er rigtig flot, når man tænker på en klub, som er den eneste af sin slags i Jylland og samtidig kun har eksisteret i 7 år. Stort tillykke til Nikita Paetau Nilsson, Alberte Dyrberg Leed og Ella Lindholmen Sørensen.

Ikke nok med, at vi fik udtaget løbere til minitruppen på Landsholdet. Så skulle vi også gøre klar til, at kunne afholde vores andet stævne på hjemmebane i Søvindhallen i Horsens. Dette gjorde vi den. 21 september 2019. Det blev med stor forældreopbakning til et rigtig godt stævne. Der var både reklame i aviser, på Facebook og skiltning på vej ind i Søvind by. Der var tilmeldt 125 løbere til stævnet og ud af dem havde klubben 33 løbere tilmeldt. Vi havde arrangeret kiosk, lotteri og mulighed for, at man som tilskuer kunne trække sig ud i et telt uden for hallen. Vi endte med 1 bronzemedalje, 3 sølvmedaljer og 3 guldmedaljer denne dag. Det blev til en rigtig god dag og jeg vil på bestyrelsens vegne sige tusind tak for den store forældreopbakning, der har vist sig ved de to stævner, som vi har haft mulighed for at afholde.

Den. 19. oktober 2019 opførte vi en opvisning i Kuben på Søndergade i Horsens.
Det var i forbindelse med foreningernes dag, at vi fik mulighed for, at vise vores sportsgren frem. Vi har gode erfaringer med optræden i Kuben og fik også en rigtig god dag ud af det samt nogle nye løbere til klubben.

Den. 26 oktober 2019 deltog klubbens landsholdsløber Molly Folke Bendstrup i et internationalt stævne i Bergedorf i Tyskland med Landsholdet. Her fik hun en flot 2. plads trods hård konkurrence fra både tyske og danske landsholdsløbere.

Det sidste stævne i denne omgang blev Danish Cup, som blev afholdt den. 9-10 november 2019. Her vendte vi hjem med 3 bronzemedaljer, 1 sølvmedalje og 2 guldmedaljer.

Vi slutter efterårssæsonen af med en juleafslutning den. 14 december 2019. Der var 173 tilmeldte. Vi startede med Lucia efterfuldt af programmer og shows. Undervejs var der mulighed for, at få slukket tørsten og få smagt på bagværk. Løberne viste hvad de havde lært og efter opvisningen, var der mulighed for, at prøve at rulle på rulleskøjter.

Med disse ord vil jeg slutte med en stor tak til alle vores samarbejdspartnere og sponsorer. Tak til alle løbere, forældre, trænere, hjælpetrænere og bestyrelsesmedlemmer.

Formand, Mie Bigum
Horsens Rulleskøjteklub | Ravnebjerget 12, Søvind - Ruller i Søvindhallen, 8700 Horsens  | Tlf.: 29700194 | 8700hsk2015@gmail.com